Sunday, November 14

My Camera Gear :)

Hahha.. tetibe pulak terlintas idea nak buat entry CAMERA GEAR aku... hmmm dah namer url aku pown amimphotostyle .... so kenal lah jugak ekh masuk kan bukan sedikit tapi bnyk mengenai dunia photography niew.. so aper yng nak aku kongsikan pada entry kali ini ialah aku punyer CAMERA GEAR lah.. ader sesetengah yng aku dah ader tapi masih bnyk lagi yng perlu aku beli.. bukan TAMAK tapi aku hanya mahu merakam kan gambar yng lebih menarik daripada seblum niew.. huhu.. so aku upload sedikit gmba2 nyer dan akan aku selitkan sekali details2 nyer.  itu jewk kowt nak cerita.. entry akan datang insyaALLAH aku akan post kan entry mengenai gambar yng terdiri drpda sudut fizikal photography.. wait n c ya :) (smile)


HAA.. biew lah aku nyer body Nikon D5000
Harga nyer : RM 2,400 termasuklah kit lens akuh AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED II
( NIEW LAH BINI AKU )



 So yng ini pula adalah Nikkor 50mm f/1.8D 
sesuai merakam kan gmbar potrait (masih belum ader)
Price : RM 370



HAA... yng niew pulak lens macro yng aku agak idamkan.. masih belum dpat lagi lens nyer.
Function : merakam gmbar closeup pada range 200-300.. 
mudah dpt gmbar yng chatik..
focal length 200-300 akan di set kan kepada macro.. 
Price : RM 850



 WOW! THIS 1 AWESOME.
(belum ader lagi) 
mengidamkannyer coz sgt awesome lah gmbar yng akan dirakamkan.
Price : RM 7,100

OK! Yang ini pula ader lah ULTRA wide zoom lens :)
sesuai merakam kan gambar seperti nature, dan benda2 yng kiter nak nmpak luas.. 
sesuai jugak untuk merakamkan gmbar wedding n potrait yng mempunyai ramai orng.
(belum ader lagi)
Price : RM 3,498.00 


IMPORTANT sekali niew :)
digunakan untuk menghasilkan gmbar yng nmpak natural lagi2 kalo dalam indoor... 
coz aper aku ckp cm niew.. niew lah yng dinamakan penghasilan cahaya tiruan yng digantikan dengan cahaya matahari..
maklumlah kalo outdoor sure2 lah kiter dpt guner cahaya matahari..
but kalo indoor pulak mcm ner nak ader cahaya matahari..
x kan nak tebuk dinding suh chyer matahari 2 masuk kowt.. melamapau.
so . ini mmg sgt penting sekali. kener wajib ader
tapi..............
(aku masih belum ader lagi.. mahal wook)
Price : RM 1,600



Ok.!Niew pula saya punyer ADIK! 
kulu kilir membawa beg ini..
Kelebihan Beg ini ? hmm.. menarik untuk di jawab 2.
Model No.: PD 1803
Size(Internal): 28*38*(12.5+3.5)cm(W*H*D)
Capacity: Pro 35mm SLR with 80-200mm/2.8 lens attached,additional bady,4-6 lenses, laptop(15')
Color: black
Selling Points:1. light and functional
2. camera pocket, file pocket and extra-pocket in the
front can put many items.
3. Plastic mesh pocket for clothes or oter things
4. Include camera stand bag and waterproof cloth
5. fluorescent fasciae has safety indicative funtion
furing during night or raining days
6. Include computer bag for notebook under 15'
Material: 1680D and 600D waterproof Polyester

Tambahan .. senang dibawa.. walaupun ader latop 14" aku.. 
tapi still rase ringan lagi.. 








ITU JEWK CAMERA GEAR YNG AKU IDAMKAN DAN ADER SETENGAH AKU DAH ADER... 
SO KALO NAK LAGI PANJANG.. TUNGGU ENTRY YNG AKAN DTG.. SMILE :)

No comments: