Tuesday, November 16

Rumah Sewa :)

Assalamualaikum kpd pembace2 sekali... apa kaba? berjumpa kita sekali lagi dlm entry yg baru.. huhuh.. dlm entry kali ini sayer akan cerita kan pasal RUMAH SEWA saya(kami) yng bakal diduduki x lama lagi....

Dalam entry kali ini juga turut akan saya selitkan beberapa unsur photography.. so just read n c jewk lah yerp..

haa.. BERMULA dengan cerita pertama dahulu... RUMAH SEWA! ok.. rumah ini adalah rumah kami (9 ORANG) iaitu MIM (JOHOR), GHAFFAR (JOHOR), MAHFIZ (JOHOR), ACUL (JOHOR), SCHA (KL), EMIR (PERAK), WAN (PAHANG) & KEMBAR 2 ORNG KHAIRIL NIZAD DAN KHAIRIL NIZAM (KEDAH).

RUMAH NIEW DIDUDUKI OLEH 7 ORNG DARIPADA JABATAN REKABENTUK & KOMUNIKASI VISUAL, 1 ORANG DARIPADA JABATAN MEKANIKAL, DAN 1 ORNG LAGI DARIPADA JABATAN ELKTRIK.

ok.. kami bersembilan niew mmg 1 kepala.. x sia2 lah carik housemate mcm niew.. hahaa.. esp 4 korang yng mmbcer entry aku pd kali ini.. di sini aku kempilkan beberapa gmbar.. muler mesti lah plan nyer dahulu kan. :)


                                                           TINGKAT BAWAH

                                                                 TINGKAT ATAS


MENARIKKAN? niew rekaan plan daripada GHAFFAR yng di edit menggunakan PAINT :)
smart pulak.
huhu.. ALHAMDULILLAH ,,,, aper yng dirancang niew telah pown kiteorng buat dengan jaya nyer.. cumer baru 80% siap... lagi 20% nnti kowt.. slow n steady..
huh? x sabar nak masuk? maner ader.. cewah.. kekekeke... 

OK...... Ini pula akan saya massukan sedikit mengenai PHOTOGRAPHY...  beberapa gmbar dibawah ini saya mengunnakkan mode AUTO bag yng SEBELUM dan mode MANUAL bagi yng SELEPAS>.<
yng sebelum2 coz saya nak cepat n time 2 pown dah penat.. so amik kamera cepat2 snap n then bla.. kekeke..

haa.. SAYA merakamkan gmbar dibawah niew menggunakkan gear yng sayer ader.. kat bawah niew lah saya punyer GEAR.


My Nikon D5000 with kit lens AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED II 
+

SteinZeiser 52mm 0.45X Hi-Definition Multi-Coated Wide Angle Digital SLR Camera Lens
SteinZeiser 52mm 0.45X Hi-Definition



Haaa.. mesti ramai yng tertanyer aper itu lens tmbahan yng aku gunerkan?? ok kat cini akan aku ceritakan sedikit kegunaan nyer.. CONVERTER ini adalah direka dalam 2in1 dimana.. kiter boleh merakamkan gmbar yng close-up dengan hanyer menggunakan filter MACRO yng sedia ada dengan lens ini.. & untuk merakamkan gmbar yng wide.. filter macro itu kiter smbung kan dengan wide angle lens ini....  so kita akn dpt merakamkan gmbo yng wide n agak melengkung sedikit jika kiter amik pada objek yng dekat.. opss luper pula.. untuk merakamkan gmbar yng nmpak luas.. Kita WAJIB menggunakan FOCAL LENGTH 18mm.. ok.. untuk menggunakan lens ini juga , anda semua perlu menanggalkan segala filter yng terdapat pada kitlens dn lens wide angle ini juga.. Mengapa? ia bagi mengelakkan peghasilan gmbar yng dirakamkan menjadik sedikit hitam di sekeliling gmbar itu.penghasilan gmbar nyer akan nmpk luas seperti gmbar2 yng akan sayer letakkan dibawah ini... tengok jewk lah.. lens converter 2in1 ini agak mahal but menjimatkan drpd kiter mmbeli lens yng harge mencecah 3 4 k itu kerana kita boleh juga buat close-up selain drpd gmba yng luas.. 

OK...Kat bawah niew adalah gmbar yng aku rakam menggunakan GEAR yng aku senaraikan kat atas 2... 
niew adalah gmbar SEBELUM dn SELEPAS rumah sewa aku.. saja nak bandingkan....


       SEBELUM :(                                                                                                             SELEPAS :)















TINGKAT ATAS :)
SEBELUM & SELEPAS :)






WOAH!!LETIHNYER MENUNGGU GMBAR NIEW SEMUA ABIS DI UPLOAD..
PENAT2..

Haaa.. smapai sini saja lah entry RUMAH SEWA kuh.. harap semua enjoy mmbace n mempelajari sesuatu yng baru drpada entry kali in.. ok lah  
AKU DAH LAPAR :)
Makan DULU.. 
Byew :)
WASALLAM. :)




                               

No comments: